Практично кожного дня ми стикаємось з вагами, але інколи-таки ми задумуємося: «А чи правильно вони показують?». Ото ж, давайте поговоримо про те, як ваги перевіряють - про калібрування ваг. Але дещо більші, ніж торгові, а саме – автомобільні. Що собою являє «калібрування ваг»?
Калібрування Засобів Вимірювальної Техніки, до яких ваги належать (далі ЗВТ) визначено як «сукупність технічних заходів, за допомогою яких за заданих умов здійснюється перевірка засобів вимірювань з метою приведення метрологічних характеристик вагового обладнання у відповідність з його паспортними даними».
Під час проведення калібрування рекомендовано дотримуватися конкретних умов, які відповідають стандартам, зокрема: температура навколишнього середовища і самого ЗВТ, відносна вологість, відсутність вібрацій та інших механічних чинників тощо. Вага повинна бути підключена до електромережі та витримана у ввімкненому режимі не менше 30 хвилин перед початком калібрування; надійно встановлена на робочому місці і виставлена по рівню горизонтально. Положення контролюється по показчику рівня на корпусі ваги. Калібрування ваги складається з 3х етапів:
- навантаження ваги еталонними гирями,
- визначення ваги,
- визначення похибки або варіації показів.
В процесі калібрування потрібно використовувати еталонні гирі, що відповідають вимогам ДСТУ OIML R 111-1:2008. Перед випробуванням покази ваги встановлюють на «0», щоб переконатися, що нульові покази є стабільними. Вантаж встановлюють на вагу не менше 5 разів. Гирю обережно встановлюють на середину вантажоприймальної платформи і вичікують час до стабілізації показів.
Ото ж, калібрування ваг – необхідний процес, для забезпечення точності їх роботи.
Для візуалізації поняття «настроювання ваги», показано декілька фото самого робочого процесу на об’єкті.